Tutkimus: Asiakaskokemuksen merkitys kasvussa

Moment Groupin ja asiakaspalvelukokemus.fi -verkoston yhteistyössä tuottama tutkimuksen mukaan 24 prosenttia suomalaisista pörssiyrityksistä pitää asiakaskokemusta strategisesti merkittävänä.

Suomalaiset pörssiyhtiöt satsaavat asiakaskokemukseen

Vuosi sitten julkaistussa tutkimuksessa asiakaskokemusta piti strategisesti merkittävänä 20 prosenttia pörssiyrityksistä.

Yhä useampi yritys ilmoitti mittaavansa asiakaskokemusta ja -tyytyväisyyttä suositteluastetta mittaavalla Net Promoter Score:lla (NPS). Pörssiyritysten osalta 9 prosenttia ilmoitti hyödyntävänsä NPS-mittaria. Vastaava luku vuosi sitten julkaistussa tutkimuksessa oli 5 prosenttia.

”Elämme selkeästi asiakkaan aikakautta. Aikaa, jolloin asiakkaan muodostamalla kokemuksella ja palvelun laadulla on yhä suurempi merkitys yrityksille. Asiakkaan muodostama kokemus määrittää palaako asiakas takaisin ja suositteleeko hän yrityksen tuotteita tai palveluita muille”, toteaa asiakaspalvelukokemus.fi -verkoston perustaja Matti Toivonen.

Lataa maksuton Asiakaskokemus ja -palvelu suomalaisissa pörssiyrityksissä -tutkimus tästä >>


Moment Group Oy on vuonna 2017 perustettu asiantuntijayritys, joka tarjoaa yrityksille ja julkiselle sektorille laadukkaita ja monipuolisia Contact Center -palveluja. Yrityksen ydinajatuksena on tuottaa asiakkailleen tuloksellisia kohtaamisia ihmiseltä ihmiselle. Yritys työllistää yli 250 asiakaspalveluosaajaa Tampereella, Espoossa, Iisalmessa, Pieksämäellä ja Fuengirolassa Espanjassa.

  • 250+ omaa työntekijää (ei vuokratyöntekijöitä)
  • 500+ yritysasiakasta
  • 24/7-palvelua ihmiseltä ihmiselle
  • 4 000 000+ kohtaamista vuodessa
  • 8 Me liikevaihto
  • 1989 lähtien toimialalla

Kirjoita vastaus

  • (ei julkaista)

XHTML: Voit käyttää näitä tägejä: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>